lördag 25 april 2009

Zanto på Agilityavslutning


Idag var det stor avslutningsfest på vår Agility Fortsättningskurs. Hela hundgänget var samlat i lysande vårväder på Brukhundsklubben i Landskrona. 

Vi fick börja med en "träningsrunda" och Zanto visade sig från sin bästa sida. Med tanke på det senaste dygnets intryck och förändringar för Zanto så hade vi misstankar om att han inte skulle vara i bästa form.

Men Zanto överraska oss alla och visade sin bästa Agilty sida. Alla kontaktfält satt perfekt, slalom gled han igenom, vippen tog han försiktig och elegant. Tyvärr tröttnade hans stora Golden Retriever kropp i slutet och han rev dom två sista hoppen med bakbenen som inte riktigt ville lyda.

Zantos tid blev 1min och 13sek och med den tiden så lyckades han (trots dom sista rivningar) vinna 1a pris.

Tack så mycket Anki och alla kompisar för en mycket rolig och givande kurs!






2 kommentarer:

  1. Grattis Zanto till vinsten och till lillbrorsan! Tur jag inte var på avslutningen för då hade jag slagit dig - eller hur!? Zattsco Gillis

    SvaraRadera
  2. Hej Zanto.
    Det är "morfar" som skriver till dig.

    Jag vill egentligen bara berätta att du och din lillebrorsa Benji är de bästa hundar som finns !

    Jag känner mig så stolt när jag är ute och går tillsammans med dig och Benji :-)

    Busiga kramar från Thomas

    SvaraRadera